неделя, 22 февруари 2009 г.

"Сънят на Фридолина" - пълният текст на кореспонденцията ми с една мечтателка от Варна.


fridolina: Човешко е да си мислим, че „нашето гардже е най-хубаво”, но най-лесно
можем да го твърдим, ако никой не го е виждал или чувал.Не се изненадвайте, че не са много участниците в конкурсите, макар че у нас мнозина са тези, които отглеждат славееви канари или „Орфей”.Освен, че е свързано с разход на време и средства, съпроводено с нерви
и рискове за птиците, явяването на конкурс излага на критика „творението” на любителя. Но там именно е мястото, където може да получи реална оценка, не само от съдийте, а и от слушателите, които според вкуса и нивото си, също си съставят и споделят мнението си за
птиците му. По същия начин стоят нещата и при изложбите на цветните и фигурните канари и другите декоративни птици.Наша национална черта е, да не уважаваме победителите, да критикуваме решенията на съдийте и да смятаме, че разбираме от всичко, по-добре от всеки друг. И това най-гръмогласно го правят тези, които най-малко са
запознати с естеството и тънкостите в конкретната област. Признавам,че и аз, като начинаещ, не правя изключение от горното твърдение.Парадоксът е, че макар и да не уважаваме съдийте, се ласкаем когато получим награда или се хвалим, ако сме се сдобили и сме включили в ятото си премирана птица. Дори Вие самият, както твърдите, че нямате
намерения да участвате в конкурси, искате информация за женските на г-н Чорбаджиев, „дали техни бащи или братя имат номинации”.Простете ми, ако сметнете, че се опитвам да влияя на мнението Ви. Ще се радвам, ако с написаното съм Ви помогнала поне за миг, да
погледнето обективно на постигнатото от тези, които тъй ревностно критикувате.
В заключение, ще си позволя да цитирам Удроу Уилсън: „Ако дойдете при мен със свити юмруци, мога да ви уверя, че и аз ще приготвя своите със същата бързина; ако обаче дойдете и ми кажете: „Хайде да седнем и поразмислим заедно, и ако се различаваме в мненията си, да намерим къде са различията ни”, скоро ще открием, че не сме твърде далече, че точките по които не сме съгласни са малко, а тези по които сме съгласни са много, и че ако само имаме търпение, искреност и желание за разбирателство, то ще се разберем. ivberov : Явно имаш нужда от събеседник като мен,затова ще ти отговарям редовно.Защо обаче така изкусно заобикаляш темата за моето изгонване от Форума.Така или иначе вече знаеш детайлите от мен.Знаеш също така,че не съм написал нито една обидна дума срещу никой.Наричаш ме ПОВОД,а не ПРИЧИНА за словесните спаринги между титаните.И ме гониш,без право на адекватен отговор.Това,което ти разказвам и споделям с теб не би било зле,ако го прочетат и други хора.Нали всеки има право на мнение.Ще кажеш,че това не касае птиците.Да,не ги касае.Но касае хората,които ги отглеждат и ги приемат като свои деца.Кое е по-важно-качествена птица или грамотен отглеждач?Моите орфейчета са добри,но ги обучаваше лаик.Друг пък приятел си взе най-слабото пиле от люпилото и го направи "полу-славей".Е,кое е по-важното.Птицата или човека.Естествено,че човекът.Той може да създаде,но може и да съсипе,това,което Природата е сътворила.Следователно в един Форум трябва да има място и за чисто човешки коментари и спорове.Тези,които се изживяха като Инстанция дезертираха и това още повече провокира твоята непоносимост към мен, вероятно?Добре,нали истината се ражда в спора,в дискусията,в размяната на аргументи.Довчерашният лакей на Бобо Велев изведнъж стана много компетентен Орфеец.Дали не е малко подозрителна тази амбиция на държавния ЧИНОВНИК от МОСВ?Преди всичко трябва да сме хора с души и сърца,в които трепка Божествената енергия,наречена ЛЮБОВ.Това е същата тази любов,с която се грижим за пиленцата.Тя е неделима,тя трябва да бъде насочена навън,а не навътре.Не може да обичаш птиците,а да мразиш хората.Объркваш Първоначалния замисъл.Чиновникът се бил раздразнил от мненията на nightingale и от моите "коментари,непочиващи на аргументирани представителни извадки".Виж само какъв език,какви формулировки във един форум за канарчета.Е,така не се прави-защото както е казал У.Уилсън,ако идваш със свити юмруци много е вероятно да получиш удар по носа.Такъв високопарен и префърцунен език в Министерството - на подчинените нему.В свободната зона-не.Недопустимо е.Ставаш за смях,а и може да попаднеш на ЖУРНАЛИСТ и да ти стане някак неудобно.Уважавай събеседника и никога не се поставяй над него,НИКОГА.Така ме учеха професорите във Факултета по журналистика.Тогава Красимирчо е ходел на забавачка с чанта на гърба. А проверяваш ли колко души продължават да четат темата?....КРАТКА ПАУЗА... Трябваше да поизлезна за малко и затова предишното ми писмо свърши изведнъж.Сега да продължа,ако позволиш.Виж,аз не завиждам на никого,не оспорвам успехите на никого,не заставам на пътя на никого.Канарчетата са занимание,което не може да ме накара да мразя някой,по простата причина,че не ми е приоритет в живота.Аз не се идентифицирам в обществото чрез кафезни птички.Не държа да съм разпознаваем и известен с канарчетата си.Точно поради тази причина специализираните спорове и дискусии са ми интересни,до толкова до колкото научавам нещо ново.Но да водя спор с човек,който твърди,че много обича канарчетата,но за тях се грижат жена му и децата му или да обучавам в толерантност един мазен кариерист - ПРОЩАВАЙ,нямам време.Но когато тези "фактори" ме определят подигравателно като "субект"- хващам перото.Иначе съм израстнал в "Коньовица" и се научих как да защитавам своето.Родителите ми пък ме научиха да не взимам от чуждото,да уважавам и да помагам на хората.Отглеждам птички,но не разчитам те да ме хранят.Не съм търговец,а любител (човек,който ЛЮБИ нещо).Колкото до изискванията,които имам,когато искам да получа нещо,това е защото качествени и посредствени птици се гледат по един и същи начин,с едни и същи средства и грижи.Аз съм убеден,че птичките на г-н Богдан Чорбаджиев са заредени с много повече любов и топлина,отколкото прехвалените кокошарници на АнХЕЛ и адютанта-ибрикчия.Да ти кажа честно,по-добре е да се разочароваш в самото начало от един човек,отколкото след време,когато си отдал много повече енергия.А всъщност аз не съм разочарован от АнХЕЛ и Чиновника,защото просто не съм очаквал нищо от тях самите персонално.Но покрай техните фасони се запознах с много по-качествени и не толкова самовлюбени отглеждачи на пойни и декоративни птици.Знаеш ли какво,стига сме се занимавали с тия двамата,така ги зареждаме с енергия.Сменяй темата и да продължаваме.ЧАО P.S.Кога ще ми разрешите достъп до Форума или да се регистрирам с нов IP адрес?Само ще чета,без нападки и провокативни теми... ivberov: Това го написах тази сутрин преди да получа твоето писмо за слоновете в стъкларския магазин.Прочети го ,а аз през това време ще ти отговоря с ново писмо....Драскам ти бързи няколко реда.Късно снощи получих дълго и изключително интересно писмо от Бобо Велев.Темата,както предполагам се досещаш са мизериите на калпазаните от "Орландовци" - АнХЕЛ и подмолния грозник Квазимодо Стойчев.Конкретни факти няма да ти разказвам,защото не съм ги проверил,а и теб не съм те проверил.Информацията касае манипулиране на конкурси,на пръстени,на мнения.Истината е,че много хора,занимаващи се с канари от цяла България са възневидели тези мизерници.Разбрах от Александър Иванов и Боре Кюфтето,че са се правили на преподаватели във Варна.Пазете се и не вярвайте на всеки самопровъзгласил се за гуру.Само един пас към теб - От три години нехранимайковците от Орландовския клуб са приватизирали изключително ценна фонотека със записи на конкурсни птици "Орфей".Това богатство е ценен учебен материал,който обаче не се дава на никой.Той е монополизиран.Мисля си даже,че и в клуба "Никола Грудев не всички имат достъп до него.Дори и невчесаната и нечистоплътна Силвия-секретарката,която вместо да отглежда и възпитава деца е тръгнала да се занимава с пилета.Няма авторски права,няма права за ползване и разпространение и т.н.Ти поне си специалист по въпросите на Авторското право!!Защо ли тези материали не бяха качени във Форума Ви,преди орландовската пасмина да се изнесе толкова драматично и затрогващо?Със сигурност много юзъри на форума са плакали дълго на тази финална сцена? Чиста проба манипулация,необходима на Квазимодото,за да оплете простоватия АнХЕЛ още по-добре в лепкавата паяжина на прикритото раболепие.Плешивото джудже е понаучило някоя и друга апаратна маневра по коридорите на Министерството,което го хрантути.'Баси долната ГНИДА. (прости за израза )Успех,поздрави на г-н Чорбаджиев и умната,както се казва.През седмицата ще се видя с Доктора в кабинета му и ако до тогава сте разрешили достъпа ми до Форума ,ще ти пращам актуална информация,свързана с канаровъдството в България.Не искам да влизам по втория начин - като страхлвец.I Am The Real RockNRolla.В противен случай ще си говорим за морето,за чайките и още нещо......Това го написах преди да получа твоя отговор. fridolina : Надявах се, че чрез форума ще мога, да създам виртуално лице на БАДП.
Надявах се, че ще се превърне в място, където ще е представена цялата палитра от клубове, членуващи в Асоциацията, че ще е неутрална територия на която биха могли да съжителстват мирно. БНКЦК започнаха постепено да предоставят материали от своя бюлетин, за да се публикуват в сайта. Клуб „Никола Грудев” подготвяха аудиоматериали, с
които да представят особеностите на „Орфея” – строфи, тембър, темпо –информация, която да е от полза на любителите.Знаете ли колко много разговори и дипломация са необходими и за най-малката стъпка? Мислите ли, че ми беше лесно да убедя клуб „Никола Грудев”, да имат форум, редом да форума на БНКЦК?? Надявах се, че виждайки логото на „Никола Грудев” до логото на БНКЦК, останалите клубове, един по един, ще се „престрашат” и ще се присъединят. Вече бях установила контакт с клуб „Пълдин хоби” и се радвах, че нещата
започват да потръгват и... Бам! Появихте се Вие и с лека ръка разрушихте това, което тъй трудно бях съградила. Развилняхте се, като слон в стъкларски магазин.Първоначало Ви бях много ядосана, а и писмата Ви до мен, ме огорчиха допълнително. Но после си рекох,човекът не е бил наясно каква е ситуацията, нека му помогна в хобито. Защо да изпуска развъдния сезон,с всички трепети и радости свързани с него. Нали все пак птиците са това което ни свързва. Знаете ли, че за всяка птица която съм си купила, се е налагало да пътувам до друг град?Започвам обаче да се съмнявам, че вас повече Ви интересуват
приказките. Желаете достъп до форума.Досега на Пернати.ком сте нанесли само вреда. Защо да Ви връщам? Каква ще е ползата от Вас?Затова на Вашите искания и „бартери” досега дипломатично си замълчавах, но Вие продължавате да настоявате.Добре, убедете ме във Вашата добронамереност! Проявете се като дипломат и миротворец и възстановете статуквото. Нека клуб „Никола Грудев” се върнат във форума и ще махна забраната.
Трябват ми хора, които да градят и обединяват, хора, които да прокарват мостове между враждуващите страни. Убедете ме, че сте такъв човек и тогава не Вие, аз ще Ви моля да сте във форума ни.
Е,ти наистина се превъзбуди.За да се върна във ФОРУМА,от който ме изгонихте по безпардонен и доста неаргументиран начин - да възстановявам статуквото???No WAY.Възстановявам изначално нарушената хармония по друг начин и на друго място.Аз не съм разрушил нито един мост,за да се налага да го изграждам наново.Това,че всичко във форума е изглеждало хармонично и идилично преди моето явяване е една МНОГО голяма,ама наистина МНОГО голяма заблуда.Това,че мостовете са били от "стъкло" е конструктивен недостатък.Като всяко нещо в Матрицата,имитациите целят максимална достоверност на илюзията.Антагонизмът между Бобо Велев и другите канаровъди,от една страна и Орландовските мекерета,от друга,съществува отдавна,много преди аз да влезна в "стъкларския"магазин.Всичко е било притулено,прикрито - затишие пред буря.А когато ти си се опитала да събираш под един покрив всички тези хора,с различен манталитет,различно образование,култура и възпитание е трябвало да си дадеш сметка с колко трудна задача се захващаш.Съветският съюз,Югославия,Римската империя не са ли достатъчно красноречиви примери,че такива експерименти винаги завършват зле.ПРИЧИНИТЕ са едни и същи,а ПОВОДИТЕ както дойде.Според мен във Форума са били събрани бурета с барут,които рано или късно са щели да се взривят.Нищо,ама нищо не е можело да накара всички тези хора да се заобичат и да станат кротки събеседници.Това са комунистически илюзии за уравниловка,за уеднаквяване,за изкореняване на различията и многообразието.Това е опит за създаване на виртуална КАЗАРМА.Не искам да се връщам в казарма,не искам да съм послушник,не искам събеседници,които са подмолни,високомерни и егоисти.А от друга страна,всъщност ФОРУМЪТ не беше ли мястото,където в Древна Гърция са се събирали,спорили,обиждали и подигравали един на друг мислители,математици,учени.Защо трябва да администрирате насила различията?Накарайте тогава повечето от пишещите във различните рубрики да научат правилен български правопис,пунктуация и словоред.Не можете.А и не е необходимо.Форумът е говорилня,която се само регулира.Всяка една изкуствена намеса е тенденциозна или преднамерена.Ти ме изгони,защото ОРЛАНДО меджикс се били разсърдили и си тръгнали,а не защото съм ги обидил или злепоставил,нали?Чета много други и български и чуждестранни форуми и навсякъде се карат,обиждат и накрая спират-просто им писва.Но докато се джафкат разказват и интересни и пикантни неща.А това забавлява хората и ги кара да влизат по-често при теб,рейтингът ти отива нагоре.Друг е въпросът,ако искаш да направиш виртуален форум за матрийошки,от който да блика любов,слънчева светлина,птичи песни и божествено ароматни ухания.Такъв форум е невъзможен,ненужен и неправилен.Това е мое мнение.ПРИ такива условия и изисквания връщането ми въвъ Форума се обезмисля.Аз категорично ОТКАЗВАМ да участвам в пасквили и манипулации с нечист характер.ТОВА не е моят път...Сбогом. fridolina :Имаше един форум за канари, в който нямаше ограничения. За няколкото
години в които съществуваше, събра по-малко мнения, отколкото
Пернати.ком за няколко месеца. Съжалявам, че този форум вече не
съществува. Щеше да е тъкмо за Вас. ivberov :Да,дааааааааа.Наистина съжалявам за този форум.Но по-добре без форум,отколкото форум с константен кворум,ако разбираш какво имам предвид.Ще си чета в Интернет,в руските сайтове,в англиийските сайтове,в испанските сайтове,в италианските сайтове,в американските сайтове,в гръцките сайтове,дори и в ТУРСКИТЕ сайтове.Ще дискутирам директно с Бобо Велев,с Александър Иванов,с Боре Кюфтето,с Върбата,сУрума,с г-н Георги Каров,с д-р Няголов все достойни мъжаги,канаровъди с опит и признание,а някои от тях ЖИВИ легенди.Съжалявам,че с теб се срещнахме и се разминахме.Може пак да се срещнем-кой знае?Предпочитам дивото,пред опитоменото.Проявявам търпение и толерантност,но компромиси рядко правя,защото това обикновено води до поредица от грешки.А какъв компромис да правя на хора,с които нищичко не ме свързва.Те си карат по една пътека,аз по друга.Нормално е да се различаваме,НЕМОРАЛНО е да искаш да се обичаме и да живеем във виртуален комунизъм.Айде сега,седни на моето място и си представи,че влизаш в руския сайт и задаваш въпросче.И се започват едни спорове,едни дискусии,а ти стоиш и мигаш,мигаш и се чудиш що става.Взимаш едната страна,която ти се струва по-симпатична и по грамотно пишеща и пускаш няколко мнения.После те отстраняват.Не направо те ГОНЯТ и край.Ето ти една виртуална възможност.Това обаче не се случва на послушните юзъри.Те си кютат и чакат послушно да ги нахранят с някоя темичка ,изсмукана от пръстите или статийка ,преписана от нейде - визирам личности от типа на t.petrov и пр.А истината е,че ДОБРИТЕ МОМЧЕТА ОТИВАТ В РАЯ,А ЛОШИТЕ,КЪДЕТО СИ ПОИСКАТ.Отивам,където си поискам и не съжалявам за нищичко.На добър час,виртуална вълшебнице. P.S.Неприятно е да ти разбутат "кошарката",от която се препитаваш.Вероятно тук се крият и различията между нас - ти браниш статуквото във форума,защото това статукво те храни.Аз от своя страна се пазя от всички форми на статуквото,защото това е един вид програмирано вегетиране.Хранят ме промените,метаморфозите,различията.Не ми харесват униформените души и опитомените индивиди.Ще ти дам и един съвет накрая как да възстановиш статуквото.Свържи се с АнХЕЛ от "Орландовци" и му кажи,че "субекта" е изгонен от форума.Той би трябвало да се върне,защото има огромна нужда да популяризира,това с което се занимава и да попълни редиците си с още малоумници.Ако аз съм бил причината,той неминуемо ще се върне.Ако обаче не се върне - сигурно ще има нови "съкращения" във форума.Така се започва с малките поръчки,малките компромиси,за да се стигне накрая да двете врати -HEAVEN and HELL. (виж АнХЕЛ ) fridolina :Даааа, явно малко форуми си чел.Изглежда си пропуснал момента, когато руският форум имаше такива
големи проблеми с някои от потребителите, че не БАН, а целият форум за известно време беше затворен за абсолютно всички, докато Администора и Модераторите го прочистят. Ама това е щото с братушките сме си лика прилика.Виж, в "западните" форуми людете са по-възпитани и макар да са на различни становища, имат толерантност и самоконтрол в общуването. Най-много в Италианския да се скарат, в кой град изложбата е била
по-добра, но и там лек намек на Администратор или Модератор е достатъчен.
За съжаление, девизът на нашата държава, за почти всички сфери на обществения ни живот, си остава само пожелание.И защо си мислиш, че ситуацията която си описал, не ми се е случвала? ; )Изглежда, че и аз съм "лошо момиче", само дето после не се молих, да
ме връщат във форума. :))) ivberov :Е, нее.Недей сега да приемаш буквално закачките ми за връщане във форума.Мисля,че вече си разбрала,че това си беше една шега.Да си чешам езика мога и на сто други места.А ценната информация,която ми трябва не е във Вашия форум.Там начинаещи задават въпросчета на батковците и получават достолепни и академични отговори с потупване по рамото.Аз вече не съм ламер и не ме ласкаят Вашите оценки.Сигурно съм пропуснал някоя и друга" ядрена зима" в руските форуми,но това е било,защото тогава съм имал други приоритети.А и знам,че ако медийната политика се определя от рекламодателите,а държавната-от банките кредиторки,то много вероятно е и вие да се съобразявате с някой паричен поток.В това няма нищо лошо,разбира се-Business Is Business.Оправяй статуквото,че ако се обединят метеорологичната и "ядрената" зима пролетта може и да не дойде.

Няма коментари:

Публикуване на коментар